Vrijdag 19 december

Ik heb sabah verlaten en zit nu in sarawak..een andere provincie van Borneo.

Gisteren heel erg laat aangekomen in KK en daar waren alle hotels en hostels helemaal vol. Het enige wat nog over was was een mooi hotel….nou ik moet toch slapen dus dat maar genomen. Na een douche nog snel wat gaan eten en op advies van michael gaan stappen in een gebied bij de haven. Er was niet veel te beleven en na een paar drankjes ben ik maar gaan slapen.

Vanmorgen met pijn in mijn rechter oor opgestaan….een nasleep van het duiken. Als het morgen niet over is ga ik even naar de dokter voor een spuitje!!!! het kan allemaal veel erger.

Ik heb me nu een bed geboekt in een hostel in kuching, een dorm ook nog eens. Met 6 stapelbedden in 1 ruimte. Tja ik moet op de centjes letten! Het plaatsje waar ik zit is intact gebleven in de oorlog en heeft veel oude mooie gebouwen. Morgen ga ik proberen om in het nationaal park te slapen en daar 2 dagen rond te trekken. het weer ziet er niet goed uit. Het regent zo af en toe. maar afwachten wat het morgen gaat doen. Als het slecht weer is varen de boten niet en is er geen mogelijkheid om op het eiland te komen. Afwachten dus

Het is erg leuk om alleen te reizen. Ik heb veel aanspraak van de lokale bevolking hier. op het vliegveld en in het vliegtuig probeer ik met zoveel mogelijk mensen een praatje te maken. Met Matthew, een oude marineman, heb ik wel een uur zitten praten over van alles en nogwat. hij had veel gereisd voor zijn werk en kon mooie verhalen vertellen. Daarna in het vliegtuig zat ik naast iemand die reizen verkocht en mij wel op zijn eiland wilde hebben. Hij had een soort jungle eiland met huisjes waar je van alles en nog wat kon doen. Het ligt niet op mijn route en ik had er ook niet zoveel zin in anders had ik nu kunnen abseilen, wild water raften enz.

Ik ben vreselijk moe en heb pijn in mijn oor. Ik ga proberen te slapen.

Tot later.

6 Responses to “Vrijdag 19 december”

• Ko Poelman Says:

Volgens mij zit je vandaag op de helft van je vakantietrip. Het is vandaag 14 dagen na vertrek.
    Ik kijk elke dag naar je verslag en als je plaatsnamen noemt, zoek ik die op via google earth. Ook het park heb ik opgezocht en de bijbehorende fotos en video bekeken. Als het inderdaad regent lijkt het me minder spannend.
    De oorpijn is misschien wel een gevolg van de vele vliegtrips en het duiken. Wacht maar niet te lang voor een bezoek aan een dokter of hospitaal, want misschien met hulp is het snel over. Veel plezier bij je volgende trips. groeten je Vader.

• Imne, Wilco en William Says:

voortaan plantago van dokter Vogel in je toilettas steken dat helpt zeker. Hup wat op een watje en je kan weer zwemmen en anders gauw naar een dokter, als duiker zijn je oren ook van belang qua druk.

Ook hier is het grauw, maar eindelijk kerstvakantie. Vandaag uiteten naar de Griek, ben benieuwd of Wilco dat lust.

Knuffel van ons en hopen dat je naar het park kan.

• moeder Says:

nou van je moeder geen advies meer er zijn er al genoeg maar toch wacht niet te lang zie weer uit naar volgend verslag doeg

• Dennis,Janet en Romy Says:

Hallo Ton, Nou ik zal ook maar niet te lang wachten met je oor..hihihi..
    Stjonge wat een verhalen weer, echt een belevenis.
    Je doet als alleen reiziger idd wel makkelijk contacten op.En je weet nooit waar die contacten weer goed voor zijn.. We zijn benieuwd wat je nu weer gaat ondernemen. Bij Michael en Luus is er een meisje Bo geboren. Verder hier weinig nieuws. Geniet en nu ben je daar,dus doe alles wat je kan.. Liefs Dennis ,Janet en Romy en Dotje ( ivm vuurwerk een rottijd voor dotje) doei x

• Rudolf den Dekker Says:

Hoi Tonnie,

Zo te lezen geen spijt van het alleen reizen. Contact maken is voor jou geen probleem dus.. Voor jou geen Japanse schone ? Uit Brunei heb ik natuurlijk de stempel meegenomen en een hele mooie waaier…. Ellen vond hem niet zo mooi denk ik. Ik hoop dat je snel op Bako kan komen en samen met de “leuke” apen kan gaan eten. Wat betreft de Beach Club , alleen even langslopen en kijken, niet als alleenstaande man naar binnen want je hebt zo iets aan je fiets hangen ( al heb je die niet bij je ). Geniet maar lekker verder want je wil voorlopig niet terug zo te lezen. Rudolf

• Imne, Wilco en William Says:

Vanmiddag bij je ouders op de koffie geweest, je zus was er ook met Dotje en Romy. Leuk joh die 2 kleintjes bij elkaar. Iedereen maakt het goed. Ook ome Han is aan de betere hand, want toen we er daarna gingen eten gingen er weer 2 bordjes friet in. T weer was in Zeeland beter dan hier in brabant.

Namens ons allemaal alvast fijne kerstdagen en tot lees….