zaterdag 27 december

Zo het waren me een paar dagen. Het laatste bericht was uit singapore, toch?

Ik leef hier niet bij de dagen van de week maar bij de datum.

Ik ben overdag met Janneke naar de zoo geweest. Wat een mooie dierentuin en ze hadden er witte tijgers. Ik geloof niet dat ik die ooit gezien heb in het echt. Mooie beesten. 4 weken geleden heeft een verzorger zelfmoord gepleegd door over het hek te klimmen en de tijgers uit te dagen…….tja en die hadden wel zin in een hapje! Voor de rest heel veel verschillende soorten apen en onwijs grote krokodillen.

Na de zoo lekker even met een kop koffie gezeten en mensen gekeken. Het was alweer bijna etenstijd dus janneke meegenomen naar 1 van de eettentjes waar we met Agnes en Betty waren wezen eten. Heerlijk Thais gegeten…om je vingers bij af te likken! De winkelstraat was deels afgesloten ivm kerst. Er stonden allerlei praalwagens die aan optocht gingen deelnemen. Al die lichtjes….heel anders dan de heuvelstraat in tilburg!

Naar het hotel terug en douchen, warme kleren aan (het is soms zo koud in de bus) en naar het bus station. via sms nog iedereen even gedag gezegd en toen in de bus. Na een half uur bij de grens aangekomen. Eerst de bus uit voor het verlaten van singapore en dan weer de bus in de grens over. Dan weer de bus uit voor het binnengaan van Maleisie. Allenmaal heel erg spannend. Na de grens overgang overgestapt op de slaapbus…..nouja de stoelen kunnen wel plat maar de ruimte is gemaakt voor kleine mensen dus dat slapen gaat niet echt. Na 30 minuten wacht bij de grens bleek dat onze gids geen vergunnig had voor het vervoeren van blanken!!!! dus moesten wij overstappen naar een auto die ons naar het eerste beste benzine station bracht en daar konden we weer op de bus…..spannend hoor om 12 uur snachts. Gelukkig is alles goed afgelopen. Na een beetje gepraat te hebben met de mensen om me heen lukte het me eindelijk om een paar uur te slapen. Om 7.30 kwam de bus aan in tanah rata, het stadje waar ik eruit moest. Net wakker mijn spullen gepakt en de bus uit. Snel mijn wandel schoenen aan en de lonley planet pakken voor een hotel…….shit mijn boek ligt nog in de bus!!!! PANIEK. Na een beetje lopen een taxi gevonden die mij wel achter de bus aan wilde rijden….op goed geluk dan maar. Een hotel vinden is niet zo erg moeilijk maar in de LP zaten al mijn briefjes met email en gsm nummers van de mensen die ik had ontmoet. Ik baalde als een stekker. Het stadje waar de bus zou stoppen heet brinchang. Gelukkig stond de bus nog wat te wachten tot de mensen waren uitgestapt en lag mijn boek nog op mijn plekje………pfffff.

Nou dan maar een kamer zoeken, zal niet meevallen het is hoogseizoen en alles zit vol. Een vriendelijke jongen spreekt me aan en geeft me een paar goede hotels. Ik probeer Rosa passadena. Yes nog een kamer vrij. Hij is nog niet klaar maar ik kan om 2 uur terug komen voor een sleutel. Dan maar een ontbijtje. Het personeel is zo vriendelijk en ik heb geen bezwaar tegen het delen van een tafel met andere mensen en zo zit ik om 8.30 uur alweer gezellig te kletsen met mensen uit KL. Daarna schuiven er anderen aan en heb ik het opeens weer over singapore. Je maakt wat mee.

De cameron highlands vallen me een beetje tegen. Veel, heel veel toeristen en de straten staan vol met rijen autos. Nee, ik heb wel een beetje spijt van mijn trip hierheen. Ik had liever in singapore gebleven! Dan maar proberen om hier zo snel mogelijk vandaan te komen. bij het boekingskantoor voor de bus vertellen ze me dat er voor de 28e nog 5 stoelen overzijn om 8.30 uur naar KL. Boeken maar. De dame is heel aardig en ze verkoopt me een moonlight walk en een discovery cameron highlands. Ik loop nog wat rond en ga lekker zitten kijken naar de mensen. Om 1 uur ga ik het proberen maar mijn kamer is nog niet klaar. De man achter de receptie zit ook dat ik op mijn laatste reserves teer en ruilt wat kamers om zodat ik lekker kan gaan slapen. Na een lekker tukje van een uur of 4 is het tijd om te douchen en naar de moonlight walk te gaan. Veel te laat, de wegen zitten echt dicht, vertrekken we en na een klein stukje in de bus komen we aan onderaan de berg. Met een zaklamp en wat eten trekken we de bergen in. Na een tijdje doen we onze lichten uit en lopen, strompelen we in het duister door de jungle…..weer een geweldige ervaring. Omdat ik als laatste man loop heb ik wat contact met de gids achteraan de groep. Hij wilde steeds weten of het echt waar was dat de wietshops in nederland gesloten waren en we hebben het natuurlijk over voetbal gehad. Daar zijn ze hier helemaal gek van. Na de wandeling zijn we samen (de gids en ik) een lekker biertje gaan drinken en om 1230 besluit ik te gaan slapen.

vanmorgen met heel veel pijn in mijn arm wakker geworden…..auw auw auw. Een drogist opgezocht en de zwaarste pijnstillers gekocht die ze hadden…hielp niet veel. oh ja ook nog even de was opgehaald, moet ook gedaan worden.

In een landrover verschillende hoogtepunten van de streek bezoeken met de wegen vol autos is geen pretje maar de thee plantages waren geweldig en ook de fabriek waarin ze de thee verwerken is leuk om te zien. Natuurlijk een kopje verse thee gedronken! zo van het land. Het volgende bezoek was het hoogste punt van de streek maar daar viel weinig te zien want het was bewolkt. De volgende stop zou een korte wandeling door de jungle zijn. De gids vroeg of ik zin had in een uitdaging…..ja zeker!!! Nou dan loop je hier lekker alleen de berg af en kom je na een paar uur in het dorpje waar je slaapt….zonder kaart gewoon naar beneden. Ach, ik heb het maar gedaan. Wat een mooie ervaring alleen in de jungle soppend door de modder kruipend over de grond onder bomen door en klimmend de rotsen op. Het was wel het hoogte punt van de dag. Na een uur of 3 was ik weer in binchang en had ik wel een warm bad verdiend. De pijn in mijn schouder was nu door getrokken naar mijn arm en ik kon wel janken van de pijn. Het bad was heerlijk maar de pijn wilde maar niet weg. Ach het regende toch buiten dus heb ik maar lekker op mijn bedje gelegen en een film gekeken.

Het stadje waar ik nu verblijf zit vol met toeristen maar ik heb het weer zo uitgekozen dat ik weer de enige blanke ben. Ik heb er denk ik vandaag bij elkaar maar 5 gezien.

Toch wel een beetje hongerig gevoel en dus de stad maar weer in gegaan waar de pijn opeens weg was, hopelijk blijft dat zo!?!?! Een fantastisch bordje mee goreng en roti gegeten en zit nu dus achter de pc om mijn verhaal te schrijven.

Morgen dus weer naar KL, daar zal het wel weer warm zijn! Nog 3 nachtjes daar en dan is het alweer voorbij. Lekker weer sushi eten en eindelijk de torens proberen in te gaan en natuurlijk shoppen!

Door de wandeling van vandaag en de tocht van gisteren was cameron highlands toch niet zo slecht maar ik had me er veel meer van voorgesteld. Nou ja dit is het eerste dat echt een beetje tegenvalt in 4 weken tijd…..mag het?

Er is hier niet zoveel te doen dus ik ga maar proberen vroeg te slapen……

Tot in KL

4 Responses to “zaterdag 27 december”

• moeder Says:

nou toch heb je nog veel beleeft in die paar dagen word al moe en dan lees ik het nog maar we zijn net terug uit alphen hebben nog bij brigitte en janice geweest nou tot het volgend verslag wat zal dat afvallen als we dat niet meer iedere dag te lezen krijgen als je terug bent maar goed nog een paar dagen

• Dennis,Janet en Romy Says:

Ohhh dat je dat durft alleen terug door de wildernis… Heftig hoor.
    Gelukkig is de pijn over,nu idd de laatste daagjes genieten. Het zal idd wennen worden om niet meer iedere dag naar een verslag uit tekijken. Geniet en eet maar lekker sushi.. mmm
    Doei en tot snel x

• Imne, Wilco en William Says:

Geniet nog van je resterende dagen en bereid je goed voor op de overgang naar de kou hier in dit kikkerlandje hoor!!!

• prien de vroe Says:

Wat ellendig dat je niet okee bent. Ga maar snel naar de dokter. Je kunt dan vanavond misschien nog lekker aan de roll. En natuurlijk nog even shoppen, gaaf, in Singapore shoppen, zou ik ook wel zien zitten. Reizen is heerlijk!!!!!!