Woensdag 24 december

Het regent in singapore….dus maar even online.

Vanuit het vliegveld met een bus naar het hotel gereden en daar michael weer gezien. We zijn direct wat gaan eten en iets drinken. We zitten echt in het hartje van singapore met alleen maar shopping malls om ons heen. We belanden in een tentje waar we heerlijk buiten konden zitten (wat mis je dat dan toch in nl) en genoten van een biertje (of 2). na een uur maar een bar opgeschoven todat alles om een uur of 1.30 dicht dreigde tegaan. Op weg naar het hotel kwamen we langs een japanse bar en die was nog open en er zaten veel mensen binnen. We bestelde 2 bier en direct kwamen er 2 meisjes bij ons zitten (jo-jo en cherry). We raakten aan de praat, nou ja ze konden bijna geen engels. Hun taak was om als hostess de gasten bezig te houden en zoveel mogelijk te laten drinken. Ook wilden zij natuurlijk iets drinken. Na een lang overleg! besloten we om ze maar een biertje aan te bieden want de tranen liepen inmiddels over onze wangen van het lachen. Die dames moesten ons de in de tent houden maar waren zo dom en spraken zo slecht engels. Ze waren zo verschrikkelijk slecht in hun werk, echt ongelofelijk. Op een gegeven moment ging ik vertellen waar ik allemaal was geweest in maleisie. Cherry pakte pen in papier en ging een kaart van maleisie tekenen die nergens op leek. Toen ik zei dat singapore dan hier ergens moest liggen wisten ze dat niet eens. was compleet nieuw voor hun. Ze wisten ook niet dat borneo aan de andere kant van het water lag…….en zo ging het een uur door. We hadden dan na een uur ook wel genoeg en zijn vertrokken.

Dinsdag 23 december.
9 uur ontbijt want we hebben een drukke dag voor de boeg. Met de metro naar een ander gedeelte van de stad om een het nationaal museum over de geschiedenis van Asia te bezoeken. het moet hier toch ergens zijn……….nou na 3 uur gezocht te hebben en soms wel 4x op dezelfde kruissing uit te komen hadden we het toch eindelijk gevonden, wat waren wij verdwaald!
Het museum was erg mooi en het ging ook heel veel over de VOC. Na het museum naar Raffles, een heel erg bekend hotel voor een singapore sling….een nog bekendere cocktail. Na een paar van die slings en een super lunch zijn we maar weer gaan wandelen. Na nog geen 100 meter uit het hotel alweer verdwaald!! wat hebben wij een lol gehad.

We hadden die avond afgesproken met duikers die we hadden onmoet op sipadan. Ze zouden ons het echte singapore laten zien en we zouden gaan eten op hun mannier. We waren met zijn 6en en zijn in de auto van betty door de stad gereden naar een lokaal stadsdeel. Daar (we wisten al van tevoren wat ons we gingen eten) kregen we kikkers en levende prawns te eten. Nou ja niet helemaal, de froglegs waren echt super lekker in heerlijke saus en de prawns werden in de alcohol gestopt tot ze helemaal dronken waren en daarna aan tafel gekookt……wauw wat lekker. Het was een hele ervaring. Daarna moesten we de bekende durian fruit gaan proeven. Deze kan erg stinken en je houd ervan of niet….het was wel oke maar niet super. Na nog wat andere fruitsoorten te hebben geproefd kregen we een toer door de rozebuurt van singapore. De rest was enthousiaster dan wij! maar we hebben enorm gelachen. 2 van de mensen moesten vroeg op dus zijn wij met betty en agnes het nachtleven gaan verkennen. Nou stappen kunnen ze hier wel in singapore. En ze brachten ons naar de mooiste plekjes. Omdat er naast shoppen en stappen niet veel te doen is hier zuipen de mensen onwijs veel. We hadden dan ook veel te veel gedronken toen we weer bij het hotel werden afgezet om 4 uur.

Woensdag 24 december.
Het regent nog steeds. Het begon gisterennacht om een uur of 3 echt te gieten. je kon niet verder dan een meter of 10 kijken…We wilden vandaag naar de dierentuin maar dat ga ik niet in de regen doen. Ik denk dat we maar een filmpje gaan pakken hier in de buurt.

Janneke komt ook deze kant op mailde ze me en wil ook nog naar de zoo dus misschien dat ik morgen met haar ga.

Ik moet vanmiddag gaan voorslapen want de dames en fen uit kuching hebben ons een kerstavond vol stappen in singapore beloofd!!!!!!

Voor iedereen een vrolijk kerstfeest en ik neem er nog 1…

4 Responses to “Woensdag 24 december”

• moeder Says:

na eerst wat van de natuur te hebben gezien kom je nu in een hele andere wereld. is het daar ook mooi versierd met de kerst .denk je nog aan de steen.heb janet en romy 2nachtjes te logeren gehad dennis moest werken.het was gezellig gr moetie

• Dennis,Janet en Romy Says:

Hee HIK Ton.. nou aan drank niet te kort daar..hahah Leuk dat je weer met die jongen optrekt en zo te lezen wel goed schik hebben..
    Dus er staat je weer een heftige nacht voor de boeg. Wel knap dat je alles geproefd hebt met dat eten.
    Nou van hieruit een goede stapnacht en fijne dagen. tot het volgende verhaal. Liefs ons x

• Imco & Céleste Says:

Beste Tonnie,

Echt wel super zo’n vakantie, helaas niks voor ons, geef ons maar zon, strand en zee.

Oja, even tussen door ik heb vandaag 24-12-2009 om 13.00 ontslag genomen bij Infotechnology en ga per 1 feb beginnen bij een nieuwe werkgever, ook in Hillegom (300 meter dichter bij huis) dus nu maar 4 minuten rijden ipv 5. Hahahahahaha.

Nou geniet nog lekker van je vakantie en we zien je zeker in 2009 om nieuwjaar te wensen en ook nog een paar kerstkadootjes te overhandingen.

Groetjes,

Imco & Céleste

• Ada Wiskerke Says:

Hoi Tonnie,

Ik heb je reisverslagen gelezen. Wat een supervakantie heb jij zeg. Wat een avontuur.
    Terwijl ik dit schrijf ben jij waarschijnlijk
    lekker aan het stappen. Geniet nog maar van de
    laatste dagen van de vakantie. Oh, en natuurlijk
    fijne kerstdagen.
    Als ik het goed begrepen heb is het drie keer
    nieuwjaar als je in het vliegtuig zit. Dat is
    wel apart.

Nou Tonnie, nog veel plezier de rest van de