Dag 2

Na een heerlijke nacht slapen bij een temperatuur van 22 graden Celsius zijn we fris wakker geworden. Gelukkig hebben we een hotel met een goed restaurant waar wij het ontbijt mogen gebruiken.

Vandaag gaan we wat bijkomen van de reis en gaan we de activiteiten voor de komende dagen bekijken. Een dame van TUI komt wat verkopen.

Maar wij hebben ons schema al klaar:

Dag 3 – Strand

Dag 4 – Strand

Dag 5 – Strand

Dag 6 – Strand

Dag 7 – Strand

Enz enz

Betalen doen ze hier met oud geld.

Gelukkig doen we hier gewoon bij de appie happie boodschappen.

Na het boodschappen doen bij de appie in de Jan Thiel baai konden we er niet onderuit; een bezoekje aan het strand aldaar. Omdat het al ver voorbij lunchtijd was hebben we bij Zanzibar een heerlijk broodje kroket en broodje hamburger gegeten. Je moet je tenslotte aanpassen aan de lokale bevolking.

Omdat we (eigenlijk Jacqueline) wat van de omgeving wilde zien en de enige plek waar het uit te houden is is de auto met airco. Zijn we een stukje gaan rijden. We kwamen bij een verlaten schip aan waar zo bleek na wat onderzoek ook duiktripjes naartoe worden gemaakt. Ik kan me wel mooiere plekjes voorstellen om naar te duiken.

Vlakbij vonden we nog wat gebouwen die doen herinneren aan oude tijden. Gelukkig zijn die gebouwen met Nederlands geld opgeknapt al zie ik niet waar dat opknappen dan is gebeurt. De staat van de gebouwen komt overeen met de houding van het bord, het zal wel!

Een 1e duik in het zwembad bij ons hotel en een drankje aan/bij de poolbar behoren ook nog tot de hoogtepunten van deze 2e dag van ons verblijf op Curaçao

Om 22 honderd uur waren we compleet uitgeteld ( Nederlandse tijd 04:00 uur) en zeggen we: ” welterusten en slaap lekker”