Maandag 10 Juni 2013

Laatste dagje van de vakantie. Wat zijn die 2 weken voorbij gevlogen.
Vanmorgen vroeg afscheid van Leontien genomen. Daarna weer lekker even terug naar bed.
Ons laatste ontbijtje was heerlijk en het mooie uitzicht, dat gaan we zeker nog missen!
Nog even relaxen en genieten van de zon. Alleen is de zon ver te zoeken vandaag. Het is de slechtste dag qua weer van de vakantie. Veel bewolking en regen.
We hebben nog lekker geluncht, snel de rest van de tassen ingepakt en gedoucht. We zijn klaar voor de terugreis.
Het opmaken van onze hotelrekening blijkt best lastig, we kwamen er achter dat ze 1 nacht te weinig hadden berekent. Ze zeggen eerlijkheid duurt het langst dus hebben we dat netjes gemeld. We hebben wel een mooie lokale prijs voor de overnachtingen gekregen. Mister Lawrence en zijn medewerkers waren vriendelijk, erg behulpzaam en het was er veilig en schoon.Het eten, het uitzicht, de kamer, het bed en de douche was goed. Kortom het hotel heeft bijgedragen aan een mooi verblijf op Tobago.

We waren goed op tijd bij het vliegveld. Tja wat wil je met een ritje van 5 minuten van het hotel Conrado Beach naar het vliegveld. We hebben nog onze laatste TT dollars opgemaakt aan een flesje lokale rum en toen was het wachten op het vliegtuig. Onderwijl werden we nog gevraagd om een enquete in te vullen met betrekking tot ons verblijf, ervaringen en globale kostenplaatje. Invullen kun je het eigenlijk niet noemen, want de beste man vulde zelf bijna alles voor ons in. Lekker betrouwbare enquete.

Eindelijk mogen we boarden, maar niet voordat Trinidad en Tobago op gepaste wijze afscheid van ons neemt. Het regende zonnestralen, zonder dollen het kwam met bakken uit de hemel en wij waren echt zeiknat. Gelukkig hadden we nog onze t-shirts, korte broeken en slippers aan. De bemanning van het vliegtuig vond het heel sneu voor ons en kwamen gelijk aan met doeken.
Op naar Barbados! Eenmaal aangekomen begon er weer een controle van pasporten en bagage. We hadden een overstaptijd van 2 uur, maar dat was door deze controle toch best krap. We konden ons nog net omkleden. Maar we kunnen wel zeggen dat we op Barbados zijn geweest.

Eenmaal in het vliegtuig bleek dat we tussen kleine aziaatjes zaten. Pffff wat een herrie produceren die kinderen. Springen op de stoelen,over de stoel klimmen om aan je haar te zitten, rammen en slaan op de tafeltjes die op de stoelen zijn bevestigd. Dit dreunt lekker door als je op je stoel zit. Er een paar keer wat van gezegd, maar dat mocht niet echt baten. Zelfs de bemanning en andere passagiers werden er gek van. Het was wachten totdat de kinderen in slaap vielen om zelf te kunnen slapen.
Uiteindelijk toch een paar uurtjes slaap kunnen pakken en voor we het wisten waren we in Frankfurt. Nog even een paar uur sturen en Cindy thuisbrengen en dan kunnen ook wij neerploffen op de bank en nagenieten van onze avonturen in Trinidad en Tobago.

Het was een bijzonder avontuur. Mooie natuur, leuke mensen ontmoet, heerlijk gegeten en genoten van alles wat we gedaan hebben.

Fop en Leontien, nogmaals dank voor alle goede zorgen en dat jullie ons hebben laten kennis maken met Trinidad en Tobago al haar facetten en schoonheid.
Johan en Mia, dank dat jullie ons op sleeptouw hebben genomen en ons hele mooie plekjes van Trinidad hebben laten zien.
Cindy, bedankt voor het gezelschap en de gezelligheid.

We kijken met een grote glimlach terug op onze vakantie! Op naar ons volgende avontuur.